Jaakon laulaminen on tähän asti ollut muutamien sanojen tai tavujen oikea-aikaista sanomista. Eräänä iltapäivänä sängystä kuului päiväunille mennessä "missä on peukalo?"-laulua, mutta Jaakon ensimmäiseksi kokonaan laulamaksi lauluksi voidaan kuitenkin kirjata "Minä olen lehmä"-laulu. Laulu on melodialtaan yksinkertainen ja olen käyttänyt sitä jos jonkinlaisessa muodossa. Aiemmin sen avulla lauleltiin mm. ulkovaatteet päälle (esim. "minä olen kenkä, kenkä, kenkä, minä olen kenkä ja menen Saran jalkaan").

Viime aikoina lapset ovat halunneet laulaa ko. laulua eläimillä, joten olemme opetelleet, mitä mikäkin eläin sanoo (ammuu, röhkii, kaakattaa jne.). Jollain autoreissulla tällä viikolla Jaakko lauloi laulun lehmä-versiota: "minä olen lehmä, lehmä, lehmä, minä olen lehmä, ammua. Muu muu muu, muu muu muu..." Muutama sana jäi välistä eikä melodiasta sinänsä ollut tietoa, mutta selkeä laulu se oli. Ja äitiä hymyilytti, kun musiikista muuten nauttiva oma rakas pikkupoika on innostunut laulamaan! :o)